Alles over Brillen

Alles over Brillen

Alles over brillen houdt continu de laatste trends op het gebied van brillenmode in de gaten en weet jou iedere keer te verassen met de nieuwste brillencollecties van bekende merken. Fashion voor de moderne modebewuste vrouw & man. Op Alles over brillen tref je iedere denkbare brillencollectie, ongestoord rondkijken naar een bril die bij jou past!
Naast de ontwikkeling van Alles over Brillen heb ik tevens voor de content en de marketing strategie gezorgd.

strategie

Strategie bepalen

De eerste vraag die ik vraag krijg is of het mogelijk is om een complete nieuwe website of webshop te bouwen. Dit omdat de huidige vaak al jaren meegaat en niet meer aan de huidige standaard voldoet. Een website die van deze tijd is zorgt nu eenmaal voor meer leads en komt betrouwbaarder over.

Aan de hand van gesprekken blijkt vaak dat er een sterke behoefte is aan duidelijke en heldere communicatie richting de potentiële klant. Het informeren over brillen was in dit geval een groot onderdeel van de website. De horizon werd uitgestippeld en het was in de strategie duidelijk welke richten het op moet gaan. Een goed begin bij de basis, de fundering van de website en webshop.

Concept ontwikkeling

De meeste reclame- en marketingbureaus stellen direct voor om het huidige logo aan te passen. Dit zou echter niet het uitgangspunt moeten zijn. In het geval van Alles over Brillen was dit wel zo, omdat het tot een jaar terug nog niet eens bestond. Wanneer er echter van logo wordt gewisseld gaat er een groot deel herkenbaarheid verloren, en dat ik zonde. Een gelijkmatige wisseling van logo zou, indien nodig, passender zijn. Op die manier raak je de huidige huisstijl niet kwijt, maar heeft het wel de nodige 'opfrisbeurt' gehad. De elementen die mooi zijn worden aangepast naar de huidige standaard en elementen die overbodig zijn kunnen gemakkelijk achterwege worden gelaten. Deze elementen zijn niet enkel zichtbaar op de website zelf maar ook in offline uitdingen is het van groot belang dat dezelfde lijn wordt doorgetrokken.
concept
creatie

Creatie

Nadat het concept definitief is kan er gewerkt worden aan de wireframes. Vooraf is besproken wat de specifieke wensen en eisen zijn die bij de website horen. Met in het achterhoofd de plannen om de website verder uit te breiden met meerdere merken, soorten brillen en de mogelijkheid om online brillen te passen. Zo is het voor Alles over Brillen duidelijk waar ze staan en waar ze in de toekomst willen zijn. Op basis van UI en UX design wordt de website verder uitgewerkt. Voor Alles over Brillen een mooie uitdaging, dit omdat de klant duidelijk minder scherp ziet omdat hij of zij een bril nodig heeft die deze afwijking corrigeren. Daarnaast heeft ieder individu zo zijn of haar eigen stijl en smaak als het om brillen gaat. De ene is bijvoorbeeld gek op een oversized bril die zo uit de jaren '80 zou kunnen komen, de ander wil het liefst een bril dragen die bijna onzichtbaar is.

Brand awareness

De website draait, alles zit er in de basis in en de eerste bezoekers beginnen binnen te komen. Het belang om de website hogere posities in Google te geven op relevante zoektermen. Continue uitgebreid met nieuwe content, landingspagina's en nieuws.

Voor optimale conversie is branding/brand awareness van groot belang. Je kunt een schitterende website hebben, maar als niemand deze bezoekt is het een verspilling van tijd en geld geweest. Hierin ga ik graag voor het beste resultaat, dat nu nog geen jaar later zichtbaar is.

branding

Cijfers om trots op te zijn

aantal bezoekers